Adell Group og Upheads slår seg sammen

Adell Group og Upheads slår seg sammen

Adell Group og Upheads passer godt sammen og deler de samme verdiene innenfor arbeidskultur og kundeforståelse. Dette vil komme nåværende kunder til gode.

Med Adell Group og Upheads som IT-leverandør, får kundene dra fordel av over 20 års erfaring med IT-drift, fra et av de største Rogalandsbaserte IT-driftsselskap. Synergiene i sammenslåingen vil i tillegg gi stor styrke og kraft til økt nasjonal satsing. Selskapene har solid økonomi og omsetning for 2016 ventes å bli nærmere 80 millioner.

– Vi ser det som en meget god løsning, både for kunder og ansatte, at selskapene slår seg sammen. Sammenslåingen gir enda større kundefokus og større bredde i tilbudet av tjenester og produkter. Lokalisering i Haugesund, Stavanger, Bergen og Oslo, gjør at vi kan betjene våre kunder enda bedre, sier Heidi Kolstø, daglig leder i Adell Group AS.

Hun understreker at alle kunder av Adell, fortsatt vil få samme gode og personlige service fra Haugesunds-avdelingen, slik de er vant med.

– Sammenslåingen med Adell Group er viktig for Upheads både for å styrke vår lokale forankring på Vestlandet, og for vår satsing nasjonalt. Adell tilfører oss ny og unik spisskompetanse, i tillegg til at vi nå øker bredden i tilbud av produkter og tjenester. Adell Group og Upheads har samme tankesett i forhold til forretningsdrift og drives i den "Rogalandske ånden". Det blir utrolig kjekt å videreutvikle oss til å bli den absolutt ledende IT-leverandøren til næringslivet i Rogaland, det at vi er et lokalt eid selskap gjør det ekstra inspirerende" sier Ove Rydland, styreformann i Upheads.

Upheads er i dag IT-avdelingen til over 500 bedrifter hvor man har totalansvaret for kundens IT-miljø. Overordnet mål er å levere en problemfri IT-hverdag innen drift i kundens lokaler og sentralisert IT-drift fra eget datasenter. Upheads er Microsoft Cloud og Gold Partner og Apple Certified Professional. Bedriften har hovedkontor på Forus og kontorer i Bergen, Oslo og nå også Haugesund.

Kjerneområdene er:

  • IT-drift i kundens lokaler.
  • ASP/Cloud drift.
  • Datakommunikasjon.
Arkiv