Markedsavklaring
Denne pakken passer dersom du ønsker å teste markedspotensialet for løsningen din. Innsikt fra et ekspertpanel vil gi deg verdifulle tilbakemeldinger som kan brukes til å avklare markedspotensialet og videre strategisk utvikling.
Tjenesten leveres av: Norwegian Smart Care Lab
For å få svar på viktige spørsmål i utviklingsløpet er det viktig å opprette dialog med fagpersoner, beslutningstakere, brukere, helsepersonell, ansvars- og behovseiere og andre relevante grupper. Norwegian Smart Care Lab arbeider tett sammen med deg gjennom hele prosessen for å sikre rekruttering av riktige deltakere, og en tydelig og gjennomarbeidet intervjuguide.
Noen av spørsmålene kan være:
- Hvem er hovedmålgruppen for din løsning?
- Hvordan løses denne problemstillingen i dag?
- Er det behov for din løsning i helsetjenesten?
- Har helsetjenesten erfaring med lignende løsninger?
- Hvem er beslutningstaker for å anskaffelse av din løsning?
- Hva kan være en god prismodell for din løsning?
Innsikt i brukerperspektivet
Norwegian Smart Care Lab rekrutterer deltakere og fasiliterer et semistrukturert gruppeintervju for å sikre viktig innsikt og tilbakemeldinger på løsningen. Tilbakemeldingene fra ekspertpanelet vil gi innsikt som kan brukes til å avklare markedspotensialet og videre strategisk utvikling for bedriften. Markedsavklaringen kan gjennomføres som gruppeintervju eller gjennom individuelle møter dersom det er en mer hensiktsmessig fremgangsmåte.
Leveransen inneholder:
- Prosjektledelse og planleggingsarbeid.
- Rekruttering av relevante deltakere i målgruppen for løsningen.
- Utvikling av intervjuguide
- Fasilitering av ekspertpanel
- Oppsummerende rapport
- Gjennomgang av innsiktsmateriell i oppsummeringsmøte
Hvis du ikke har benyttet våre tjenester tidligere og er en norsk registrert bedrift kan du søke om å få støtte til test gjennom Stiftelsen Teknologiformidling
Les mer HER.
Ytterligere informasjon om hva som tilbys i tjenestepakken finner du i dokumentet under.
MARKEDSAVKLARING
Markedsavklaring samler innsikt om brukerens behov og markedspotensialet for et nytt konsept eller produkt i helsetjenesten. Tjenesten gir deg som selskap bedre innsikt i kundegruppens behov, og økt kompetanse på konkurransesituasjonen i markedet.