Pris- og salgsstrategi
Denne pakken passer for deg som ønsker å utvikle eller optimalisere pris- og salgsstrategien for din bedrift. Vi samler innsikt og tilbakemelding på selskapets prismodeller og gir råd om hvordan modellene kan optimaliseres for salg til helsetjenesten
Tjenesten leveres av: Norwegian Smart Care Lab
For å svare på spørsmål knyttet til pris- og salgstrategi i utviklingsløpet er det viktig å ha dialog med beslutningstakere og andre relevante brukergrupper. Som en uavhengig tredjepart arbeider Norwegian Smart Care Lab tett med ditt selskap gjennom hele prosessen for å sikre rekruttering av riktige deltakere og utvikling av din presentasjon av løsningen.
Noen av spørsmålene du kan få svar på:
- Hva er en optimal pris for ditt produkt?
- Hva er de mest effektive salgskanalene for ditt produkt/løsning?
- Hvordan kan salgsprosessen optimaliseres for å øke konverteringsraten?
- Hvilke betalingsmodeller foretrekker kundene?
- Hvordan kan lojalitetsprogrammer og andre insentiver brukes for å øke salget?
Tilbakemeldinger fra ekspertpanel gir avklaring på din prisstrategi
Pris- og salgsstrategipakken gir din bedrift konkret tilbakemeldinger på prisstrukturer og salgsmetoder. Leveransen inneholder rådgivning på salgspresentasjon og innspill på forbedringsområder for å spisse salgsargumentene inn mot kunden.
Norwegian Smart Care Lab rekrutterer og fasiliterer møter med fagpersoner for å sikre viktig innsikt og tilbakemeldinger på prismodellen. Det kan også gjennomføres individuelle møter dersom det er mer hensiktsmessig fremgangsmåte. Tilbakemeldingene fra ekspertpanelet vil gi innsikt som kan brukes til å utforme effektive pris- og salgsstrategier for ditt selskap. Du vil motta en oppsummerende rapport med funn fra møtene med eksperter og fagpersoner. innsikt i markedets betalingsvilje og en oppsummerende rapport fra
Leveransen inneholder:
- Gjennomgang av eksisterende salgspresentasjoner og prismodell
- Planlegging og rekruttering av ekspertpanel
- Hjelp til å optimalisere presentasjon av pris-og salgsstrategi som brukes i møte med ekspertpanel
- Oppsummerende rapport
- Gjennomgang av innsiktsmateriell i oppsummeringsmøte.
Ytterligere informasjon om hva som tilbys i tjenestepakken finner du i dokumentet under.
Hvis du ikke har benyttet våre tjenester tidligere og er en norsk registrert bedrift kan du søke om å få støtte til test gjennom Stiftelsen Teknologiformidling. Les mer HER.
PRIS- OG SALGSSTRATEGI
Pris- og salgsstrategi handler om å fastsette konkurransedyktige priser og utvikle effektive metoder for å selge din bedrifts produkter eller tjenester. En velutformet strategi bidrar til økt salg, bedre markedsposisjon og langsiktig lønnsomhet.